Platforma ecommerce construita sa reziste evenimentelor de tip Black Friday

Magazinul tau e pregatit pentru Black Friday?

Nimeni nu mai poate neglija aceste evenimente, absolut necesare, nu doar pentru cresterea vanzarilor ci si pentru awareness-ul magazinului tau in mediul online. De aceea o solutie de magazin online performanta, construita sa reziste spike-urilor de trafic sustinut, nu este un lux, ci o obligatie fata de clientii tai.

Nimic nu este mai frustrant pentru un client, decat sa fie intampinat de o poza (chiar si haioasa) in care sa fie anuntat ca ar fi bine sa revina mai tarziu, cand se decongestioneaza site-ul.

Domo picat de Black Friday

Studiu de caz: www.gsmnet.ro (client MobiParts SRL)

Black Friday 2012

In intervalul critic in care se activeaza promotiile de Black Friday, 00:00 - 01:30, magazinul unuia dintre clientii nostri, www.gsmnet.ro a fost aproape inaccesibil.

Solutia adoptata temporar la aceea data, a fost dezactivarea anumitor functionalitate ale site-ului (ex: cross-selling, filtre, rating produse, filtre avansate, limitarea functiei de cautare la titlul produsului, etc).

Estimam ca downtime-ul total, pe intreaga zi, a fost de 2-3h. Destul de mult, daca luam in considerare necesitatea de a mentine un magazin online, factor evident obligatoriu pentru a nu limita succesul vanzarilor intr-o zi de Black Friday.

Black Friday 2013

Experienta anului 2012 a fost absolut necesara pentru a ne ajuta sa identificam problemele care apar in situatii de trafic extrem, in care sute/mii de clienti acceseaza site-ul simultan.

Anul acesta, s-a dovedit ca timpul investit in optimizare, scalabilitate, optimizarea interogarilor SQL, schimbarea setup-ului serverelor, cachingul total sau partial al diferitelor sectiuni ale platformei PowerCart, folosirea de noi tehnologii (mai ales in functia de cautare), nu a fost in zadar.

Pe langa optimizarile la nivel de software/cod, am reusit sa scalam platforma PowerCart pe mai multe servere, configuratii dual-xeon foarte performante, dotate cu SSD-uri intel 520 si 24 GB de ram. De asemenea am distribuit eficient serviciile: nGinX, Sphinx, Memcached, MySQL pe mai multe masini.

Rezultatul a fost pe masura efortului. Sub 5 minute de downtime, pe decursul intregii zile de Early Black Friday 22 Noiembrie, si maxim 10 minute de downtime pe 29 Noiembrie.

Mobiparts declara:

Pe parcursul Promotie Black Friday la Gsmnet.ro s-au comandat peste 50000 de produse. Valoarea discountului oferit fata de pretul de vanzare a fost generos si a depasit in acest an suma de 130000 de Euro, dublu fata de valoarea oferita anul trecut. Numarul de comenzi a fost impresionant si a fost limitat doar de epuizarea stocurilor.

Ne-am inceput programul la ora 6:00 si am reusit sa expediem toate comenzile plasate pana la ora 19:00. Dorim sa multumim tuturor clientilor care au participat la acest eveniment si au transformat aceasta campanie intr-o reusita totala.

Site-ul a mers impecabil si clientii au remarcat acest lucru!

Concluzie

Magazinele clientilor nostri care au organizat Black Friday (www.gsmnet.ro, www.nemira.ro, www.altshop.ro, www.margelutze.ro, etc.), construite pe platforma PowerCart (dezvoltata in-house), au rezistat cu succes asaltului cumparatorilor de Black Friday, atat pe 22 Noiembrie (Early Black Friday) cat si pe 29 Noiembrie.

Suntem convinsi ca nu am fi reusit sa atingem aceeasi performanta cu un magazin open source de tip Magento, OpenCart sau Prestashop.

O sa incheiem acest articolul cu un filmulet realizat de gsmnet.ro pe 29 Noiembrie!

Platforma ecommerce construita sa reziste evenimentelor de tip Black Friday
4.29 (85.71%) 7 votes

Adauga un comentariu

Adresa email nu va fi publicata. Campurile obligatorii sunt marcate cu *.


*

Scroll to Top